Art Surprise

Divendres passat vaig anar a la pensió Bellmirall de Girona, és un B&B que queda a quatre passos del Museu d’Art de Girona i on vaig descobrir “El Túnel” (nom en procés de gestació) i la màquina dispensadora d’obres d’art: Art Surprise.

art-surprise-machine-girona

A dia d’avui, aquesta iniciativa conta amb més de 25.000 obres úniques, creades per 250 artistes i repartides en 70 màquines. La màquina del Bellmirall és una d’elles. A la imatge no es pot apreciar gaire perquè ha quedat cremada la imatge però hi ha diferents botons amb descripcions de tot tipus de tècniques artistiques: pintura, fotografía, audio, dibuix, etc. La meva, classificada dins l’apartat collage (en dubtàveu?) és una obra de la Kathrin Wächter realitzada al 2013. La pròpia pintora inclou una breu descripció a l’interior que provaré de traduir:

art-surprise-kathrin-wachter-1

A les meves pintures desenvolupo un seguit de camins que es correlacionen amb un tema intern. Un dels temes és el cocon (No he trobat traducció de cocon, però m’imagino que vol dir cocoon. Llavors estaríem parlant d’un tema sobre la “protecció”, l’embolcall o de protegir alguna cosa ja sigui de manera física com psicològica). Em sembla com un arquetip per al desenvolupament en general. Treballant amb l’oposició de colors foscos i la llum que evoca la brillantor del color. Per la meva sèrie a Artsurprise hi ha imatges tractades com un collage, una mescla de materials i també intervenint en la superfície de la fusta com si fos una planxa per xilografia (gravat en fusta).

art-surprise-kathrin-wachter-2

art-surprise-kathrin-wachter-3

Leave a Reply

